ÉLETMÓD TANÁCSOK

  • icon

    Fogyjon mértékkel, fokozatosan!

    Semmiképpen se kezdjen vadul fogyókúrázni! Ne fogjon szigorú diétába, mivel a hirtelen történő nagy súlyveszteség inkább káros a szervezetre és az erekre.

  • icon

    Táplálkozzon változatosan és kiegyensúlyozottan!

    Fogyasszon minél több zöld leveles zöldséget és citrusfélét: az ezekben lévő C-vitamin nagyon jót tesz a vérereknek.

  • icon

    Mozogjon minden nap!

    Ha naponta sétál a friss levegőn, legyalogol egy megállót vagy lift helyett lépcsőn megy fel az emeletre, máris sokat tesz egészségéért.

  • icon

    Építse be a sportolást hosszú távon is életmódjába!

    A kerékpározás, az úszás, sőt, a jóga is sokat segít, utóbbi ráadásul kíméletes az ízületekkel, és bárki által könnyedén elvégezhető.

  • icon

    Hordjon vastagabb DEN számú harisnyát vagy kompressziós hatású gyógyharisnyát!

    A harisnyák egyenletes nyomás alatt tartják a vénákat, jót tesznek a kötőszöveteknek, sőt még enyhe masszírozó hatásuk is van.

  • icon

    Mondjon búcsút a kényelmetlen cipőknek!

    A szűk cipők rontják a láb vérkeringését, összeszorítják a lábujjakat, a magas sarkú cipő pedig gyengítheti az izompumpa hatását – válasszon inkább kényelmes lábbeliket!

  • icon

    Tegye le a cigarettát!

    A dohányzás rontja az erek állapotát, és magas vérnyomást okoz. Mindkét tényező nagy mértékben hozzájárulhat a visszeresség kialakulásához vagy a visszerek gyulladásához. Ne szívjon többet!

  • icon

    Tornáztassa, mozgassa meg lábait!

    Már rövid, 2-3 perces lábtornával is elősegítheti az izompumpa működését, ezáltal a vénák kiürülését is. Feszítse meg, majd engedje el a talpát, végezzen bokakörzést, álljon lábujjhegyre, majd ereszkedjen vissza a sarkára.

  • icon

    Próbáljon rendszeres időközönként szünetet tartani!

    Szakadjon el az íróasztaltól, tegyen egy két-kört, rendezze gondolatait és lábai vérkeringését.

  • icon

    Figyeljen oda a kellő folyadékpótlásra!

    A kellő vízmennyiséggel a vére sűrűségét, így a vér pangását is csökkentheti.

TIPPEK A MUNKAHELYRE

TIPPEK OTTHONRA

  • icon

    Kerülje a cipekedést!

    A súlytöbblet túlterheli az alsó végtagot.

  • icon

    Melegvizes kádfürdő helyett inkább tusoljon!

    Az esti hideg vizes zuhanyozás sokat segít az éjszakai lábpanaszok megelőzésében.

  • icon

    Éjszakára polcolja fel lábait!

    Ez segíti a vér visszaáramlását a szív felé.